Tuesday 18 January 2011

Masjid....... d Oxford

Lega sikit bila nak bercakap pasal masjid d Oxford. Impress juga banyak Masjid di sepanjang Cowley Road, islam subur berkembang di UK. Actually aku pun orang baru kiranya....walaupun sudah 5bulan  masih ada lagi masjid yang belum aku kunjungi, setakat ini masjid yang aku pergi:-
  • Manzil Mosque, d Manzil Road
  • Bangladeshi Mosque, d Cowley Road.(bersebelahan kedai Tahmid)
  • John Radcliffe Hospital-Women Centre(Common Room)-untuk solat Jumaat
  • Brookes University-ada buat solat jumaat(belum sampai)

Bila ada lagi, akan d update......kelak.

Sila ziarah gambar masjid ini.

Manzil mosque 


Manzil Mosque-rasanya masjid yang  paling besar di Oxford 


Lepak sekejap sebelum p solat 



My turn....


 Sebelah kanan kedai ni ade masjid Bangladeshi...lupa plak namanya

Selalunya aku solat Jumaat di John Radcliffe Hospital, di bahagian Women Centre(Common Room) ada surau.  Ini dekat sikit dengan rumah dan juga kekangan masa, nanti aku tulis satu topik pasal solat Jummat.

Akhir kalam, solat sebelum anda di solatkan..........dan solat selagi anda menghirup O2 Allah swt.  

4 comments:

  1. wah besar juga masjid kat sana ni yer...ramai muslim kat sana nk mkn halal senang lah kan..kat sini susah sikit.

    ReplyDelete
  2. betui, memang ramai muslim kat sini esp Pakistan&Bangladeshi....then oxford just 1hour frm London.. ade bas every 1 hour kot..

    ReplyDelete