Monday 28 March 2011

Smpai TanahMelayu

Pehh..setelah berhempas pulas hampir 24 jam akhirnya sampai juga ke tanah tumpah. Syahdu juga rasa lama tak balik. Selalu bila balik ade org pickup, but as usual kena urus sendiri. Namun sudah biasa dgn suasana begini........

Bila nak keluar tu ramai betui anak2 gadis belasan tahun menunggu di Arrival ni. Datuk Lee Chong Wei ke baru balik dari All England, but dia menang  last week semasa aku sekeluarge travel ke Portsmouth. Apa plak bdak2 ni nak berkumpul ramai2........ namun malas nak layan or even letih nak snap gambar. Yg penting aku perlu cari teksi ke Bdr Baru Bangi

Setelah dpt naik teksi, pehhh...lega sikit. Beg banyak juga, but tak berat. Tambang teksi dah naik, but apa situasi semasa mereka dr segi servis........... itu yg juga penting, bukan hanya harge je naik...

Sempat berborak2 sepatah dua tapi, si pemandu ni just x layan sangat...
"Dlm hati kata, payah la kita nak mencapai negara maju.............teksi airport merupakan antara 1st impression kpd industri perlancongan kita. Setelah lebih 10minit, tiba2 dia berbicara......... may b dia mendengar gelombang yg ku pantulkan secara maya.."""

Pemandu teksi: Saya ada berbual dgn sorang abang tu yg datang dr Sarawak, dia bawa famili ke KL utk anaknya menonton konsert 'Special Force' iaitu artis lelaki berkumpulan dari Korea. 

Aku:Wooww...patut banyak anak gadis2 tak kira bangsa dengan lensa kamera di tangan tadi.....
May b ini new trend of Korean wave.

Pemandu teksi : Abang tu kata tiket konsert aje, mencecah RM600. Mahal sungguh.....

Aku: Ini sungguh menakjubkan utk generasi baru Msia



Lenggang airport kita, knape begini. LLCT ramai lo kot....sesuai dgn ekonomi semasa




Setelah sejam, aku pun tiba d Bdr Baru Bangi sekejap utk meletak barang sebelum ke kampung halaman d Utara Tanah Melayu....tak sabar ni..

No comments:

Post a Comment