Sunday 1 January 2012

I'm really offended

C:I would like to change this item. My wife has rejected it..... 
O:What wrong with it
C:It has some defect at the back
O:What!!!!! Can you see this, it's one day before, it's still good.
C:But my wife do not want it
O:I'm really offended

Itu perbualan antara Customer(C) & Owner of the shop(O) pd hari terakhir 2011. Aku pun terkejut juga sebab so far aku membeli d kedai ni tak pernah plak terjadi mcm ni. Dah lebih 1 thn aku menjadi regular customer. 

Topik antara C & O adalah berkaitan AYAM MENTAH yg di pulang semula. Hebat betul si C seorang Paki, betul2 nak yg terbaik sampai boleh return semula. But base on my experienced org2 mcm ni u all kena carefull bila deal dgn dia org, cakap berbelit.

Itulah kita kita bercakap pasal customer satisfaction memang sukar utk dipenuhi but mesti ade guideline..... iaitu agama. Begitu juga dlm mencorak demokrasi sesebuah negara, pastinya agama sebagai rujukan.

No comments:

Post a Comment